hostgator coupon EPICA SEIF AL DIN: DIY: MICHAEL KORS SS11 GOLD PANTS

Monday, May 2, 2011

DIY: MICHAEL KORS SS11 GOLD PANTS

 


Mango Competition➙



Making these pants was on the top of my "To-Do" list ever since I saw them strolling down the Michael Kors SS 11 catwalk.
I didn't have pants patterns so I made them myself with an old pair of flare pants and it was a bit difficult documenting the "step by step", specially when sewing all the pieces together, so I hope the tutorial is clear enough for the ones who want to follow it... I will post "Look of the day" pics with my new gold pants very soon so you can see the end result!


Today is the LAST DAY to vote for me for the MANGO competition and all your support is HIGHLY appreciated! ... Take a second to like this Facebook button:


Just by voting you will enter a draw to be able to win 500 euro worth of shopping, good luck and thank you for voting, your support means the world to me!


Traduccion:


Desde que vi estos pantalones en el desfile de Michael Kors SS11, se convirtieron en mis projectos de "hazlo tu misma" mas deseados, claro que lo primero que tenia que hacer era encontrar la tela correcta y después de casi 8 meses, la encontré :D
Como no tenia patrones para hacer los pantalones, saque un patrón rapidísimo con un pantalón que tenia en mi closet. Estuvo un poco difícil el documentar el paso a paso, especialmente en la parte en la que coso todas las partes del pantalón, pero espero que el tutorial este lo suficientemente claro para las que lo quieran seguir...Muy pronto voy a subir fotos con mis nuevos pantalones al "Look del Dia" :D


Hoy es el ULTIMO dia que tienes para apoyarme en el concurso de MANGO y todo el apoyo recibido significa muchísimo para mi. Por favor tomate un segundo para hacer click en este boton de